סעיד מולאי - "מולאי שולח לי 'שבת שלום' ומאחל 'חג שמח'" - הופעל עליי לחץ על ידי איראן להפסיד, אבל לא באתי לתחרות כדי לעשות שואו אלא כדי להתחרות באמת, אמר מולאי.. ארד אומרת כי השלטון באיראן הקריב את מולאי על מזבח האידאלים שלו ורצחו את הנפש של הג'ודוקא. אנו מקווים שייענה להזמנה למרות שאנו מודעים לכך שזה לא פשוט. בינתיים 9 ימים עברו והאיראנים עוד לא ערערו. סעיד מולאי התחיל להתאמן ברצינות בג'ודו בגיל 16, והפך במהרה לאחת ההבטחות הגדולות ביותר בנבחרת הג'ודו האיראנית. יום רביעי האחרון, יומו הגדול של אלוף העולם הטרי שגיא מוקי, היה יום מטלטל במיוחד עבור אלוף.

סעיד מולאי התחיל להתאמן ברצינות בג'ודו בגיל 16, והפך במהרה לאחת ההבטחות הגדולות ביותר בנבחרת הג'ודו האיראנית. הופעל עליי לחץ על ידי איראן להפסיד, אבל לא באתי לתחרות כדי לעשות שואו אלא כדי להתחרות באמת, אמר מולאי. בין היתר, יוזמן לתחרות גם סעיד מולאי, הג'ודאי האיראני שהפך לפליט, אך ספק גדול אם הוא יגיע לישראל. כך עולה מהדיווחים שפורסמו הערב (שישי) באירופה. הלוואי שבאיראן יראו באיזו אהבה סעיד מולאי התקבל בישראל.

על אפם | הג'ודוקא האיראני סעיד מולאי נחת בישראל | ערוץ 20
על אפם | הג'ודוקא האיראני סעיד מולאי נחת בישראל | ערוץ 20 from www.20il.co.il
באיגוד מקווים כי גם מולאי יסכים להיענות להזמנה הרשמית ויגיע לביקור ראשון בארץ, אך כפי הנראה זה לא יקרה משום. אני רוצה לברך את סעיד מולאי, שהתמודד בנבחרת הפליטים בגרנד סלאם באוסקה. בינתיים 9 ימים עברו והאיראנים עוד לא ערערו. הדרמה סביב סעיד מולאי לא פוסקת. מוקי, שצירף תמונה משותפת של שניהם, זכה לא רק לתגובה מחברו האיראני, שכינה אותו החבר הכי טוב שלי, אלא גם ראה את סעיד מולאי מעלה את הפוסט של מוקי לסטורי שלו בתחרות, מולאי (81 קג) נכנע ברבע הגמר לפוג'יווארה. סעיד מולאי, הג'ודאי האיראני שהתחרה השבוע בקטגוריית המשקל של שגיא מוקי, טוען כי נאלץ להימנע מתחרות עם הישראלי ומבקש מקלט מדיני בגרמניה. סעיד מולאי יתכונן לאולימפיאדה בישראל. סעיד מולאי קיבל היום מעמד פליט בגרמניה.

לבסוף, מוקי ניצח ועלה לגמר.

סרוגים | שגיא מוקי היה צפוי להתמודד מול אלוף העולם האירני סעיד מולאי, אך הוא כהרגלו ביים פציעה, במעשה מגוחך כדי שלא ייאלץ לעמוד על במת המנצחים. הלוואי שבאיראן יראו באיזו אהבה סעיד מולאי התקבל בישראל. סעיד מולאי קיבל היום מעמד פליט בגרמניה. כך עולה מהדיווחים שפורסמו הערב (שישי) באירופה. באיגוד מקווים כי גם מולאי יסכים להיענות להזמנה הרשמית ויגיע לביקור ראשון בארץ, אך כפי הנראה זה לא יקרה משום. הג'ודוקא האיראני סעיד מולאי, מתחרה ראוי בהחלט ונושא תואר האליפות אשתקד, נאלץ להפסיד בעל כורחו בשלב חצי הגמר בשל לחצי סרטון ההודאה של מולאי שרץ ברשת, ובו הוא מתאר את השתלשלות העניינים פשוט שובר את הלב. אנו מקווים שייענה להזמנה למרות שאנו מודעים לכך שזה לא פשוט. בין היתר, יוזמן לתחרות גם סעיד מולאי, הג'ודאי האיראני שהפך לפליט, אך ספק גדול אם הוא יגיע לישראל. הופעל עליי לחץ על ידי איראן להפסיד, אבל לא באתי לתחרות כדי לעשות שואו אלא כדי להתחרות באמת, אמר מולאי. מולאי כנראה לא יחזור לאיראן. בריאיון אמר מולאי כי הופעל עליו לחץ מצד יור הוועד האולימפי האיראני וסגנו להפסיד בכוונה. הייתי כל כך מתוסכל שלא יכלתי להתרכז. אני רוצה לברך את סעיד מולאי, שהתמודד בנבחרת הפליטים בגרנד סלאם באוסקה.

באליפות אסיה 2015 שנערכה בכווית סיטי, זכה מולאי במדליית ארד. מולאי מוכן להתמודד מול כל יריב על מנת להגן על תוארו. אחרי שנודע כי סעיד מולאי ברח לגרמניה ומתכוון שלא להתחרות יותר תחת דגל איראן, עלתה השאלה מה יהיו יחסיו עם שגיא מוקי, יריבו הישראלי ומי שהחליף אותו בתואר אלוף העולם בג'ודו במשקל עד 81 קג. בריאיון אמר מולאי כי הופעל עליו לחץ מצד יור הוועד האולימפי האיראני וסגנו להפסיד בכוונה. אני רוצה לברך את סעיד מולאי, שהתמודד בנבחרת הפליטים בגרנד סלאם באוסקה.

צפו: סעיד מולאי מתאמן עם הנבחרת הישראלית - ספורט 5
צפו: סעיד מולאי מתאמן עם הנבחרת הישראלית - ספורט 5 from img.mako.co.il
אחרי מה שעשו לסעיד מולאי הלכתי לאימון, אבל לא הייתי מסוגל להעביר אותו. זו משמעות שאתה נותן לפעולות שלך, ומשמעות מוסיפה המון בפן המנטלי והמוטיבציוני. באליפות אסיה 2015 שנערכה בכווית סיטי, זכה מולאי במדליית ארד. לבסוף, מוקי ניצח ועלה לגמר. הופעל עליי לחץ על ידי איראן להפסיד, אבל לא באתי לתחרות כדי לעשות שואו אלא כדי להתחרות באמת, אמר מולאי. יום רביעי האחרון, יומו הגדול של אלוף העולם הטרי שגיא מוקי, היה יום מטלטל במיוחד עבור אלוף. Saeid mollaei rio2016.jpg417 × 547; כך עולה מהדיווחים שפורסמו הערב (שישי) באירופה.

מטורף לחשוב ששנה וחצי אחרי שהאיראנים אילצו אותו לפרוש כדי לא לעמוד ליד שגיא מוקי על הפודיום הוא נמצא איתנו כאן.

Saeid mollaei rio2016.jpg417 × 547; מולאי לא הסתיר את אכזבתו מראשי המדינה שלו ואת העובדה כי הפסיד בכוונה בשל הוראות הממונים עליו. הייתי כל כך מתוסכל שלא יכלתי להתרכז. ארד אומרת כי השלטון באיראן הקריב את מולאי על מזבח האידאלים שלו ורצחו את הנפש של הג'ודוקא. במרץ 2015 זכה מולאי במדליה הראשונה שלו בתחרות מהסבב העולמי, כאשר זכה במדליית ארד בגראנד פרי סמסון. הדרמה סביב סעיד מולאי לא פוסקת. סעיד מולאי התחיל להתאמן ברצינות בג'ודו בגיל 16, והפך במהרה לאחת ההבטחות הגדולות ביותר בנבחרת הג'ודו האיראנית. באיגוד מקווים כי גם מולאי יסכים להיענות להזמנה הרשמית ויגיע לביקור ראשון בארץ, אך כפי הנראה זה לא יקרה משום. בעקבות ההוראה שקיבל סעיד מולאי להפסיד בכוונה כדי לא להתחרות מול שגיא מוקי באליפות העולם, החליט איגוד הג'ודו העולמי להשעות את הספורטאים האיראנים מהשתתפות בתחרויות | השרה מירי רגב: הג'ודוקא האיראני סעיד מולאי, מתחרה ראוי בהחלט ונושא תואר האליפות אשתקד, נאלץ להפסיד בעל כורחו בשלב חצי הגמר בשל לחצי סרטון ההודאה של מולאי שרץ ברשת, ובו הוא מתאר את השתלשלות העניינים פשוט שובר את הלב. סעיד מולאי, הג'ודאי האיראני שהתחרה השבוע בקטגוריית המשקל של שגיא מוקי, טוען כי נאלץ להימנע מתחרות עם הישראלי ומבקש מקלט מדיני בגרמניה. אנו מקווים שייענה להזמנה למרות שאנו מודעים לכך שזה לא פשוט. מטורף לחשוב ששנה וחצי אחרי שהאיראנים אילצו אותו לפרוש כדי לא לעמוד ליד שגיא מוקי על הפודיום הוא נמצא איתנו כאן.

מוקי, שצירף תמונה משותפת של שניהם, זכה לא רק לתגובה מחברו האיראני, שכינה אותו החבר הכי טוב שלי, אלא גם ראה את סעיד מולאי מעלה את הפוסט של מוקי לסטורי שלו בתחרות, מולאי (81 קג) נכנע ברבע הגמר לפוג'יווארה. לבסוף, מוקי ניצח ועלה לגמר. כתבות, חדשות, דעות, פרשנויות ומידע כללי עכשיו באתר ערוץ הספורט. במרץ 2015 זכה מולאי במדליה הראשונה שלו בתחרות מהסבב העולמי, כאשר זכה במדליית ארד בגראנד פרי סמסון. התרגשות גדולה מנחיתתו של הג'ודוקא:

בעקבות פרשת מוקי-מולאי: איגוד הג'ודו העולמי השעה את איראן ...
בעקבות פרשת מוקי-מולאי: איגוד הג'ודו העולמי השעה את איראן ... from img.haarets.co.il
יום רביעי האחרון, יומו הגדול של אלוף העולם הטרי שגיא מוקי, היה יום מטלטל במיוחד עבור אלוף. אלוף אסיה לשעבר בג'ודו, האיראני ג'וואד מחג'וב, הודיע שקיבל אישור להתחרות תחת איגוד הג'ודו העולמי (ijf) לאחר שלא התאפשר לו להתחרות מול ישראלים ובנוסף מדינתו השועתה מתחרויות. באיגוד מקווים כי גם מולאי יסכים להיענות להזמנה הרשמית ויגיע לביקור ראשון בארץ, אך כפי הנראה זה לא יקרה משום. אנו מקווים שייענה להזמנה למרות שאנו מודעים לכך שזה לא פשוט. בריאיון אמר מולאי כי הופעל עליו לחץ מצד יור הוועד האולימפי האיראני וסגנו להפסיד בכוונה. הג'ודוקא האיראני, שהפסיד בחצי גמר אליפות העולם ובכך נמנע ממפגש עם שגיא מוקי הישראלי, דיבר היום (ראשון) לראשונה לערוץ טלוויזיה בפרסית שמשודר בבריטניה. מטורף לחשוב ששנה וחצי אחרי שהאיראנים אילצו אותו לפרוש כדי לא לעמוד ליד שגיא מוקי על הפודיום הוא נמצא איתנו כאן. מולאי לא הסתיר את אכזבתו מראשי המדינה שלו ואת העובדה כי הפסיד בכוונה בשל הוראות הממונים עליו.

הלוואי שבאיראן יראו באיזו אהבה סעיד מולאי התקבל בישראל.

בריאיון אמר מולאי כי הופעל עליו לחץ מצד יור הוועד האולימפי האיראני וסגנו להפסיד בכוונה. לבסוף, מוקי ניצח ועלה לגמר. אחרי מה שעשו לסעיד מולאי הלכתי לאימון, אבל לא הייתי מסוגל להעביר אותו. כנסו וקראו על כל הנושאים שהכי מעניינים אתכם. הדרמה סביב סעיד מולאי לא פוסקת. הופעל עליי לחץ על ידי איראן להפסיד, אבל לא באתי לתחרות כדי לעשות שואו אלא כדי להתחרות באמת, אמר מולאי. אחרי שנודע כי סעיד מולאי ברח לגרמניה ומתכוון שלא להתחרות יותר תחת דגל איראן, עלתה השאלה מה יהיו יחסיו עם שגיא מוקי, יריבו הישראלי ומי שהחליף אותו בתואר אלוף העולם בג'ודו במשקל עד 81 קג. כך עולה מהדיווחים שפורסמו הערב (שישי) באירופה. אני רוצה לברך את סעיד מולאי, שהתמודד בנבחרת הפליטים בגרנד סלאם באוסקה. מולאי מוכן להתמודד מול כל יריב על מנת להגן על תוארו. סעיד מולאי, הג'ודאי האיראני שהתחרה השבוע בקטגוריית המשקל של שגיא מוקי, טוען כי נאלץ להימנע מתחרות עם הישראלי ומבקש מקלט מדיני בגרמניה. במילים האלה, כשהוא ממרר בבכי, פנה הג'ודוקא האיראני סעיד מולאי לנשיא איגוד הג'ודו העולמי, מריוס ויזר, לפני חצי גמר אליפות העולם. אלוף אסיה לשעבר בג'ודו, האיראני ג'וואד מחג'וב, הודיע שקיבל אישור להתחרות תחת איגוד הג'ודו העולמי (ijf) לאחר שלא התאפשר לו להתחרות מול ישראלים ובנוסף מדינתו השועתה מתחרויות.

By